Visual storytelling is een hulpmiddel om de aandacht van je doelgroep of klant vast te houden. Dit bereik je door het vertellen van een een interessant verhaal met beelden (visuals) en hiermee in te spelen op emoties.
Met de hoeveelheid beelden die dagelijks op ons afkomt wordt het steeds uitdagender om deze aandacht vast te houden. Want wie wil nou niet dat zijn of haar beeld of foto langer wordt bekeken dan die ene milliseconde en die felbegeerde like ontvangt!
Maar hoe geef je je foto’s een sterke visuele kracht mee? Een krachtig aspect is om verbeeldingskracht te gebruiken. Verbeeldingskracht is het vermogen je in gedachten iets voor te stellen; kort gezegd gebruik maken van je voorstellingsvermogen of fantasie.
Dit kan verrassende foto’s opleveren. Bijvoorbeeld door niet alles prijs te geven wek je nieuwsgierigheid. En een beetje geheimzinnigheid doet verlangen naar meer! Maar hoe?
Tip: een ongewoon standpunt innemen: bijvoorbeeld laag bij de grond (kikkerperspectief). Zak eens door je knieën en kom op ooghoogte met de onderwerp. Probeer het maar, je zult versteld staan van het resultaat!
#smartphonefotografie #visual storytelling